Rada Izby Komorniczej dokonuje podziału czynności między swoich członków, powierzając im następujące zadania:
Przewodnicząca Rady – Małgorzata Wolny
- Zwoływanie i przewodniczenie posiedzeniom Rady Izby,
- Reprezentowanie Rady Izby na zewnątrz,
- Sprawowanie nadzoru zwierzchniego nad wykonywaniem uchwał i innych zadań leżących w kompetencji Rady Izby
- Współdziałanie w imieniu Izby z Krajową Radą Komorniczą, prezesami sądów okręgowych, prezesem właściwego sądu apelacyjnego oraz innymi organami i instytucjami,
- Bieżące zarządzanie majątkiem Izby,
- Koordynowanie prac Rady , zlecanie zadań, proponowanie zmian w podziale czynności członków Rady Izby
Wiceprzewodnicząca Rady – Izabela Podgórska-Wójtowicz
- Nadzór nad sekretariatem Rady Izby
- Organizowanie posiedzeń Rady Izby
- Przygotowywanie propozycji porządku obrad na posiedzenie Rady Izby
- nadzorowanie poprawności i sposobu sporządzania protokołów z posiedzeń Rady Izby, przygotowanie w porozumieniu z sekretariatem projektów uchwał na posiedzenia, bieżące kontrolowanie wykonania uchwał i innych decyzji podejmowanych na przez Radę Izby
- Nadzorowanie poprawności rejestru uchwał
Sekretarz – Aleksander Nowak
- Protokołowanie posiedzeń Rady,
- Przygotowanie treści uchwał.
Skarbnik Rady – Adam Szymański
Rzecznik prasowy Izby – Adam Szymański
Kierownik Aplikacji – Krzysztof Pluta
Zespół I ds. finansowych w składzie: Adam Szymański, Krystian Pstrong.
Koordynator – Adam Szymański
- Przygotowanie projektu budżetu Rady Izby,
- Opracowywanie analiz i sprawozdań z wykonania budżetu,
- Inicjowanie i sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad treścią i sposobem podejmowania uchwał o wydatkowaniu środków pieniężnych przez Radę Izby,
- Nadzorowanie księgowości, rachunkowości i sprawozdawczości finansowej Rady Izby,
- Nadzorowanie terminowości i wysokości wpłacania składek na samorząd komorniczy,
- Przygotowanie i przedstawianie na posiedzeniu Rady Izby rocznych sprawozdań z wykonania budżetu i zamknięcia okresu rozrachunkowego,
- Sprawowanie pieczy nad środkami finansowymi będącymi w posiadaniu Rady Izby.
Zespół II ds. aplikacji w składzie: Krzysztof Pluta, Aleksander Nowak.
Koordynator – Krzysztof Pluta
- Organizowanie szkolenia aplikantów, organizacja zajęć,
- Przekazywanie Komisji Egzaminacyjnej listy osób kończących aplikację komorniczą,
- Wykonywanie czynności nadzoru nad obsługą techniczną i administracyjną komisji egzaminacyjnej,
- Nadzorowanie poprawności prowadzenie rejestrów komorników, asesorów i aplikantów komorniczych oraz rejestru kancelarii i ich siedzib w obrębie izby komorniczej.
- Przedstawianie opinii w sprawie zatrudniania asesorów, oraz w uzasadnionych przypadkach ustalanie kryteriów wskazywanie komorników mających obowiązek zatrudnienia asesora
Zespól III ds. wizytacji w składzie: Magdalena Różnowicz, Izabela Podgórska-Wójtowicz
Koordynator składu – Magdalena Różnowicz
- Planowanie, zlecanie, analiza protokołów wizytacji i zarządzeń powizytacyjnych, nadzór nad ich wykonaniem oraz przygotowywanie projektów wniosków dyscyplinarnych,
- Przekazywanie KRK oraz właściwym prezesom sądów okręgowych odpisy protokołów wizytacji i poleceń powizytacyjnych oraz sprawozdań zbiorczych kancelarii,
- Analizowanie poleceń i wniosków z wizytacji pod kątem przygotowania materiału do obowiązkowego i stałego szkolenia komorników,
Zespół IV ds. szkoleń i integracji w składzie: Krystian Pstrong, Izabela Podgórska-Wójtowicz, Małgorzata Wolny, Małgorzata Kowalska
Koordynator składu – Krystian Pstrong
- Organizowanie doskonalenia zawodowego komorników, organizacja szkoleń komorników asesorów i aplikantów,
- Organizowanie walnych zgromadzeń, czuwanie nad realizacją ich uchwał,
- Nadzór nad przekazywaniem KRK protokołów i uchwał walnych zgromadzeń Izby komorniczej,
- Nadzorowanie spraw związanych z ustanawianiem zastępców komorników, przygotowywanie opinii w sprawie zmiany zastępcy. Do wizytacji
- Działania integracyjne członków Izby,
- Koordynowanie zadań Rady w zakresie wizerunku – witryny elektronicznej, mediów społecznościowych, wizytacji oraz rozpoznawania skarg
Zespół V ds. skarg w składzie: Marek Trocki, Krzysztof Pluta, Małgorzata Kowalska
Koordynator składu – Marek Trocki.
- Opiniowanie i przedstawianie skarg na czynności komorników, asesorów i aplikantów komorniczych. Przygotowywanie odpowiedzi, propozycje uchwał,
- Nadzór nad wykonywaniem kar orzeczonych wobec komorników asesorów i aplikantów komorniczych,
- Nadzór nad przestrzeganiem przez komorników i asesorów komorniczych powagi i godności zawodu,
- Wydawanie opinii w sprawie zawieszenia oraz skreślenia z rejestru asesorów oraz aplikantów.
- Przygotowywanie opinii w sprawie powoływania i odwoływania komorników i asesorów komorniczych.
Zespół VI ds. zastępstw w składzie: Izabela Podgórska-Wójtowicz, Magdalena Różnowicz.
Koordynator składu – Izabela Podgórska-Wójtowicz.
- Wskazanie kandydata na zastępcę oraz wizytatora nadzorującego przejęcie kancelarii.
Zespół VII ds. medialnych w składzie: Adam Szymański, Aleksander Nowak, Krystian Pstrong.
Koordynator składu – Adam Szymański
- Prowadzenie profilu izby w mediach społecznościowych,
- Nadzór nad treściami publikowanymi na stronie internetowej izby,
- Współpraca z organizacjami studenckimi.